تبلیغات
پرشین کارتون - نکاتی درباره نحوه ورزش کردن در ماه مبارک رمضان

امروز:

نکاتی درباره نحوه ورزش کردن در ماه مبارک رمضان

خرید پنل ارسال اس ام اس

نکاتی درباره نحوه ورزش کردن در ماه مبارک رمضان

>>>>>>بهترین زمان برای ورزش کردن<<<<<<

وحید سبحانی، متخصص طب فیزیکی و رئیس مرکز تحقیقات فیزیولوژی ورزشی بیمارستان بقیة‌الله افزود: بهترین زمان ورزش کردن یک الی دو ساعت پس از صرف سحری و قبل از ساعت 7 الی 8 صبح است زیرا، در این ساعات میزان شدت آفتاب و نور خورشید بسیار کم بوده و هوا خنک‌تر است و از سوی دیگر در این ساعت پیاده‌روی آرام و انجام حرکات کششی، بهترین ورزش در این ایام محسوب می‌شود.

ماه رمضان
ماه رمضان

وی با بیان اینکه کاهش و هدر رفتن آب بدن مهمترین دغدغه و مانع انجام حرکات شدتی و حرفه‌ای در ماه رمضان است، تاکید کرد: انجام حرکات حرفه‌ای منجر به تبخیر و اتمام سریع آب بدن روزه‌داران شده که می‌تواند سلامتی آنها را در حین روزه‌داری به شدت تهدید کند و به همین منظور ورزشکاران حرفه‌ای باید ادامه ورزشهای حرفه‌ای‌شان را در طول روز ممنوع کرده و آنها را به یک الی دو ساعت بعد از صرف افطاری و بازگشت قوای از دست رفته بدن موکول کنند

 

دکتر علی مظاهری نژاد معاون آموزشی گروه پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: ورزشکه همواره برای سلامتی جسم و روح به آن سفارش شده است، در ماه مبارک رمضان جایگاه ویژه‌ای یافته و می‌تواند نقش خود را بهتر و بیشتر ایفا کند. هر چند افراد در ماه مبارک رمضان با یکسری محدودیت در فعالیت‌های فیزیکی مواجه هستند، اما هیچ گاه توصیه نمی‌شود که در هنگام

ورزش نکنند.

نکاتی درباره ورزش کردن در ماه رمضان
نکاتی درباره ورزش کردن در ماه رمضان

 

 

>>>>>>>و اما ورزش مناسب افراد شاغل در ماه مبارک<<<<<<

همچنین وحید سبحانی افزود که: در خصوص افرادی‌که دارای مشاغل پر تحرک هستند نیز گفت: پیاده‌روی صبحگاهی برای این افراد توصیه نمی‌شود زیرا به علت تحرک بالا به اقتضای شغل‌شان به اندازه کافی فعالیت داشته و آب بدنشان از دست می‌رود.

>>>>>>خطرات در طول ورزش کردن در ماه مبارک رمضان<<<<<<

سبحانی همچنین علایم ممنوعیت در انجام حرکات ورزشی حتی پیاده‌روی‌های صبحگاهی در ایام ماه مبارک رمضان را بروز سردرد و سرگیجه، حالت تهوع، ضعف عمومی شدید و از حال رفتن پس از انجام پیاده‌روی عنوان کرد

>>>>>>نکاتی درباره ی استفاده از نوشیدنی ها<<<<<<

رئیس مرکز تحقیقات فیزیولوژی خاطرنشان کرد: مصرف مایعات نباید معطوف به زمان افطار یا سحری بوده، بلکه در طول فاصله افطار تا سحر باید در ساعت‌های متمادی آب، نوشیدنی‌ها و میوه‌های پرآب مصرف شود تا عارضه کم‌آبی سلامتی افراد را به مخاطره نیندازد

ورزش کردن در ماه رمضان
ورزش کردن در ماه رمضان

 

>>>>>>فواید روزه داری و ارتباط آن با ورزش<<<<<<

روزه‌داری باعث حفظ طراوت ذهنی، شادابی و سلامت جسمی می‌شود و ورزش نیز نه تنها با روزه منافاتی ندارد، بلکه اگر به صورت صحیح و اصولی انجام شود، فرد روزه‌دار را در مقابل خستگی‌ها و دشواری‌های روزه به ویژه در هوای گرم مقاوم‌تر می‌کند.

>>>>>>تاثیر ورزش در ماه رمضان و ارتباط مستقیم آن با چربی های بدن<<<<<<

مظاهری نژاد درباره ارتباط تحرک فیزیکی در روزه‌داری و پیشگیری از ضعف عمومی و کسالت بدن، گفت: ورزش باعث سوختن چربی‌های بدن شده و ذخایر چربی بدن را کاهش می‌دهد، همچنین تعادلی میان سوختن کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها صورت می‌گیرد. در زمان روزه‌داری به علت اینکه کربوهیدرات کمتری وارد بدن می‌شود، بدن چربی‌ها را بیشتر می‌سوزاند.

>>>>>و اما چه غذاهایی مصرف کنیم بعد از افطار؟؟<<<<<<

این متخصص تغذیه توصیه کرد که روزه‌ داران پس از افطار از خوردن غذاهای چرب و شیرین پرهیز کرده و مایعات زیادی بنوشند، همچنین لازم است قبل از ورزش 2 لیوان آب خورده و هنگام ورزش نیز آب مصرف کنند تا آب بدن آنها حفظ شود. توصیه می‌شود افراد ورزشکار و عادی ازافطار تا سحر مایعات، میوه‌ها و سبزیجات مصرف کنند تا آب بدن آنها حفظ شود

>>>>>>و در آخر مکمل های غذایی<<<<<<

مظاهری نژاد در پایان درباره استفاده از مکمل‌های غذایی در ماه رمضان نیز، گفت: اگر سطح فعالیت بدنی کاهش یابد، به مراتب از مکمل‌ها هم باید کمتر استفاده شود، البته بسته به شدت تمرین و میزان فعالیت، مصرف مکمل‌ها نیز باید تغییر کند.



نوشته شده در : جمعه 13 تیر 1393  توسط : مجید آوامارکت.    نظرات() .

برچسب ها: نکاتی درباره نحوه ورزش کردن در ماه مبارک رمضان ، ورزش کردن در ماه رمضان ، ماه رمضان ، ورزش کردن ، فواید ورزش کردن در ماه رمضان ، فواید ، ورزش ،
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر